lördag 16 oktober 2021

gör ett SVÄVANDE spöke ~ make a FLOATING ghost

Hej på Er
nu börjar vi närma oss Halloween.....
jag tycker det är en rolig högtid, men alla hemska masker och blod gillar jag inte...
idag tänkte jag visa hur man lätt gör ett "Svävande spöke", som ser lite snällt ut :)

1. skaffa lite "ostduk", det är som en stor gasbinda...
finns i hobbyaffärer och på nätet....

2. blanda vanligt trälim med lite vatten i en bunke

3. dränk in gasväven ordentligt i limmet

4. gör en "mall" hur du vill spöket ska se ut...
jag har blåst upp en ballong som blir "huvud" och ståltrådar på små pet flaskor som blir "armar"

5. lägg över den våta gasväven

6. när allt har torkat så limma på "ögon", med vanligt hobbylim. Det är bara att klippa ut i svart papper, eller måla vitt papper svart och klipp....

7. PANG! smäll ballongen..... och spöket står av sig självt.... hur lätt som helst :)



det passar lika bra på dagen.....

som i mörker.....
ni som gillar det jag gör kan lätt följa mig på INSTAGRAM där jag heter rosegardenmalevik eller FACEBOOK där jag heter Rose Garden Malevik
kram kram 
Håkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar