torsdag 3 december 2020

lätt gjorda Hyacintbakelser ~ easy peasy with Hyacinths..


jag tycker verkligen om att PYSSLA. speciellt när det är lite blommor med :)
idag tänkte jag visa ett riktigt lätt och kul tips med Hyacinter..
jag tog först lite cylindrar av oasis
finns i blomsteraffärer eller på nätet..man kan även skära till egna av ett vanligt oasisblock

gröpte ur dom..

tog ur Hyacinterna ur sina krukor och sköljde av det mesta av jorden.
sedan i med dom i cylindrarna......

lät alltihop dra ordentligt i vatten....

tog fram mossa och Myrtentråd.....

och lindade runt oasisen......

ställde "bakelserna" på en bricka..... och strödde över lite konstsnö ( finns i hobby och blomsteraffärer och på nätet)

visst är det härligt med Julens alla BLOMMOR

och ni som gillar det jag gör kan lätt följa mig på INSTAGRAM där jag heter rosegardenmalevik eller FACEBOOK där jag heter Rose Garden Malevik
kram kram
Håkan




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar