söndag 6 december 2020

gör en Pappersstjärna ~ a star made of paper

idag tänkte jag visa hur man lätt gör en vacker PAPPERSSTJÄRNA av gamla blad.
ex. gamla notblad, koralbok, sång bok......
jag rev ur några sidor ur en gammal Koralbok
sedan rullade jag sidan till en strut och limmade ....

limmade sedan ihop struten med en annan strut.....
jag använder både flytande lim och limstift.

använd gärna klädnypor så det torkar ihop på ett bra sätt..

sedan limmade jag ihop "tvåstrutarna" med varandra så de blev "fyrstrutar"

bara att fortsätta tills man har material för hela stjärnan runt...

limma ihop delarna och stadga upp alltihop med en bit kartong på baksidan ( limmas fast)

täck hålet på fram sidan med ex ett gammalt fint bokmärke ( limmas på)
och fäst ett snöre.. KLART!

visst blev det fint! och superlätt att göra..
ni som gillar det jag gör kan lätt följa mig på INSTAGRAM där jag heter rosegardenmalevik eller FACEBOOK där jag heter Rose Garden Malevik
kram kram 
Håkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar