söndag 29 november 2020

lätt gjord ljusstake till Advent ~ candelabra for Advent

NU är det Första ADVENT... Underbart!!
idag tänkte jag visa hur man lätt gör en vacker adventsljusstake.....
ofta har man sakerna hemma redan.
jag tog några glasflaskor och vanliga vita ljus.


sedan lindade jag på mossa med tunn grön Myrtentråd...
MOSSA. detta underbara material..... som man älskar på vinter och "hatar" på sommaren :)


hängde på lite siffror..
ja 1 till 4 passar ju bra :)

i med ljusen ..... och det är klart.
kan det bli lättare?
häll gärna lite vatten i flaskorna så står de stadigt.....

så idag får man tända första ljuset .....
ni som gillar det jag gör kan lätt följa mig på INSTAGRAM där jag heter rosegardenmalevik eller FACEBOOK där jag heter Rose Garden Malevik
kram kram 
Håkan 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar