måndag 7 december 2020

Hyacinter och mossa ~ Hyacinths and moss

idag tänkte jag visa ett lätt sätt att arrangera Hycinter...
1. ta en trådkorg, finns i blomsteraffärer eller på nätet ( kanske kan man böja till en själv av ex hönsnät)
2. täck insidan med mossa ( det gröna utåt) , mossan ska vara något längre en överkanten på korgen ( så man kan vika upp den senare)

3. täck insidan med en plastpåse... klipp av det som sticker upp
4. häll i lite jord

5. plantera i några välvattnade hyacinter och vik upp mossa emellan lökarna
6. Duscha alltihop

så lätt och så fint!

dom här hyacinterna är vita, så en vit rosett passar bra :)
duscha alltihop vid behov!
Hoppas alla har det fint och ni som gillar det jag gör kan lätt följa mig på INSTAGRAM där jag heter rosegardenmalevik eller FACEBOOK där jag heter Rose Garden Malevik
kram kram 
Håkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar