lördag 3 december 2022

gör ett Hyacintglas ~ arrangement with Hyacinths

Underbara Jul!
jag gillar verkligen julen, men kanske mest alla underbara BLOMMOR!
visst blir ni förvånade :)
hursom, idag tänkte jag visa hur man lätt gör sitt eget Hyacintglas
1. jag tog tre vackra glas

2. sedan spolade jag av all jord på tre Hyacinter

3. klippte till en bit hönsnät ca 20x20cm
4. gjorde ett litet hål i nätet och trädde igenom rötterna
OBS! viktigt att du trär igenom bladen/löken först, annars går rötterna sönder

5. "knycklade" ihop nätet

6. och satte ner alltihop i glaset......

bara att fylla på vatten och vänta på en vacker blomning.. så lätt och så fint!

ni som gillar det jag gör, kan lätt följa mig på INSTAGRAM där jag heter rosegardenmalevik eller FACEBOOK där jag heter Rose Garden Malevik
kram kram 
Håkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar