torsdag 1 december 2022

enkelt med Amaryllis ~ easy arrangement with Amaryllis

Hej på er

nu "får" man PYSSLA fram till JUL.... kan det blir bättre :)

Butikerna börjar få in "julens Drottning" nu... AMARYLLISEN
idag tänkte jag visa ett lätt arrangemang
1. ta upp löken ur krukan och borsta bort all jord
2. sätt löken halvvägs ner i ljummet vatten över natten
3. om rötterna är långa så korta in dom lite..

4. linda mossa runt löken, med så kallad "myrtentråd", riktigt tunn grön tråd....

5. försök att få det att se ut som en "boll"....... runt och fint :)

6. sätt ner lökarna i en glasvas....

snart blommar det såhär fint...
duscha "bollarna" med lite vatten om det behövs.....
ni som gillar det jag gör kan lätt följa mig på INSTAGRAM där jag heter rosegardenmalevik eller FACEBOOK där jag heter Rose Garden Malevik
kram kram 
Håkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar