söndag 25 oktober 2020

PUMPA Special ~ a lot of PUMPKINS

Nu är det verkligen PUMPATIDER!
Dessa roliga "grönsaker" som man kan variera i oändlighet....
jag kommer visa ett urval idag.
ovan, pumpor som är målade med vit Chalk Paint och sedan en liten "krage" i form av gamla mormorsdukar..

En riktigt fin PUMPADUKNING!

en PUMPAKRANS.... ni kan se hur jag gjort HÄR

lite Vintage pumpor...... ni kan se hur jag gjorde dom HÄR

en Målad Pumpa.. denna har min begåvade mamma målat, ni kan se hennes måleri HÄR

PUMPABLOMMOR!...... ni kan se hur dom är gjorda HÄR

glittriga Pumpor.. 
Måla pumpan med någon ljus färg, sedan är det bara att pensla på lim och strö över GLITTER!

en FÖRGYLLD Pumpa.... riktigt läckert.
ni kan se hur lätt det är HÄR

lite målade pumpor.. med Chalk Paint

Förgylld Pumpa och målade pumpor.... kolla HÄR hur jag gjorde...

pumpor med Decoupage.... riktigt coola.... se nedan hur jag gjorde

1. Måla pumpan med en ljus färg, lättast med Chalk Paint
sedan penslar man på "decoupagelim"...

2. ta översta lagret på en vacker servett

3. lägg försiktigt på servetten... lite pilligt, men det brukar bli bra...

4. stryk på ett nytt lager lim när all servett är på ...detta ger en snygg och hård yta
nu har ni lite tips inför pumpaveckan som kommer....
ni som gillar det jag gör, kan lätt följa mig på INSTAGRAM där jag heter rosegardenmalevik eller FACEBOOK där jag heter Rose Garden Malevik
kram kram 
Håkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar