fredag 16 oktober 2020

FÖRGYLL en Pumpa ~ a GILDED pumpkin

Hej
nu i dessa pumpatider vill jag verkligen rekommendera att FÖRGYLLA en pumpa!
det är otroligt lätt, men lite pilligt....

måla på speciellt lim för "förgyllning", låt sedan limmer torka ca 20 minuter, så det blir "klibbigt"...

köp slagmetall, det är riktigt tunna ark av metall i olika färger..
jag gillar mest "antikguld"...
man kan givetvis ha riktigt bladguld med... men det är väldigt dyrt :)
lägg på arken försiktigt på det torkade limmet...

"dutta" med en pensel eller liknande så det fäster fint.....

bara att fortsätta tills hela pumpan är klar...
blir riktigt coolt!

man kan givetvis måla med guldfärg, men detta blir mycket snyggare och får en mer "exklusiv" look....

pumpan håller några veckor och är ett kul alternativ till alla dessa "hemska" pumpor :)
Hoppas ALLA har det fint och ni som gillar det jag gör kan lätt följa mig på INSTAGRAM där jag heter Rosegardenmalevik eller FACEBOOK där jag heter Rose Garden Malevik
kram kram 
Håkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar