måndag 5 oktober 2020

Hjärtan av Ljung ~ Hearts made of Heather

Kul nu på hösten när det finns så mkt material att pyssla med och framförallt har man ro att vara stilla efter sommarens alla aktiviteter.
Idag tänkte jag visa hur man lätt gör några vackra Hjärta av LJUNG!
Jag tog två gamla stålgalgar och böjde dom till hjärtan. Det går givetvis lika bra med riktigt grov ståltråd.

sedan behöver man kvistar av ljung och lite svart Myrtentråd ( riktigt tunn ståltråd)

bara att börja linda på ljungen.....

linda och linda...

jag låter ljungen "sticka ut" lite på några ställen, så blir kransen mer levande...

otroligt lätt, men såååååå fint!
dom passar lika bra som dekoration som...

på dörren......
Hoppas ALLA har det fint i den ljumma hösten och ni som gillar det jag gör kan lätt följa mig på INSTAGRAM där jag heter rosegardenmalevik eller FACEBOOK där jag heter Rose Garden Malevik
kram kram 
Håkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar