onsdag 30 maj 2018

rosor från Tantau ~ roses from Tantau

there is a translator to the right ( in web version)
OJ vad det blommar i min Rosenträdgård nu...... ni ska snart få se :)
nu kommer det att blomma om och om igen ända fram till mitten av November.. 
ROSOR är FANTASTISKA!!
Doften är extremt viktig för mig ..... en ros som inte doftar gott och mycket går bort!
Därför har jag mest rosor från engelska David Austin..
Men jag har på senare år även planterat lite rosor från tyska Tantau och de funkar helt ok
ovan är det storblommig vit ros med stark fin doft ....  "Irina"

en klassiker "Augusta Louise"...... otrolig doft...

nyhet för i år i trädgården "Eisvogel"...... lite speciell med fin doft....

jag skar några rosor i värmen ikväll.. och bara njöt av dofterna.... så härligt
hoppas alla har det fint
kram kram 
Håkan




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar