söndag 11 december 2022

baka en mosstårta ~ bake a cake of moss

 många tycker det är tråkigt med vinter, men för mig är vintertid lika med PYSSELTID :) allt det där man inte "hinner" på sommaren, får man chans att göra nu..
idag tänkte jag visa hur man lätt "bakar" en vacker mosstårta med hyacinter..
man behöver två stycken oaisringar som "tårtbottnar" och fyra nyvattnade hyacinter....

skär ut lagom hål till hyacinterna.......

sätt i dom....

fram med mossan :)

ägg på mossan ungefär som marsipanen på en princesstårta.....
fäst med tunn grön Myrtentråd...

vira många gånger..... även mellan lökarna..
och duscha sedan alltihop med vatten.....

ett band runt, så är kaka klar :)
mina hyacinter är vita, så det passar bra med vitt band

bara att sätta fram på bordet och vänta på att tårtan ska blomma
ni som gillar det jag gör kan lätt följa mig på INSTAGRAM där jag heter rosegardenmalevik eller FACEBOOK där jag heter Rose Garden Malevik
kram kram 
Håkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar