söndag 27 november 2022

gör en MINIGRAN ~ Christmas tree made of Thuja

Denna underbara eller hatade THUJA!! Men det finns en jättekul sak man kan göra av den..skär av massor med småkvistar på Thujan och köp en oasis i form av en kon( finns i blomsterbutiker eller på nätet), man kan säkert skäran till en själv också....

1. Blöt konen ordentligt och ställ den sedan på ex en  kruka

2. börja sätt i grenarna nerifrån...

3. och fortsätt uppåt...

tar en stund, men är väldigt lätt....

såååååå nu är själva granen klar...

fint när den står på en kruka....

men kanske ännu finare på ett kakfat!

jag har dekorerat min gran med minikulor och en liten LED slinga..
batteriet till LED slingan kan man lätt dölja inne i botten på konen ( i en plastpåse)

Granen håller rätt länge, men vill man att den ska vara riktigt fin kan det vara bra att förvara den kallt..
klicka igång filmen nedan, så får du se hur jag gjort på film
ni som gillar det jag gör kan lätt följa mig på INSTAGRAM där jag heter rosegardenmalevik eller FACEBOOK där jag heter Rose Garden Malevik
kram kram 
Håkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar