fredag 15 januari 2021

RANUNKLER( på spikmatta) ~ Ranunculus( Ikebana)

NU har en av mina riktiga favoriter kommit i blomsterhandeln.. nämligen RANUNKLER
den vackra blomman med det fula namnet :)
jag tänkte visa hur man lätt arrangerar dom med hjälp av en spikmatta ( kenzan)
konstformen heter IKEBANA
du behöver blommor, kniv, vas, lite stenar och en spikmatta


skär stjälkarna helt raka ( se de kan stå stadigt på spikmattan)

lägg spikmattan i botten av vasen ( det är en tyngd i botten)

bara att trä på blom skaften....

sådärja!

och lite sten som täcker spikmattan..

och givetvis lite vatten......
ni som gillar det jag gör kan lätt följa mig på INSTAGRAM där jag heter rosegardenamalevik eller FACEBOOK där jag heter Rose Garden Malevik
kram kram 
Håkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar