onsdag 6 januari 2021

gör ett TULPANTRÄD ~ make a Tree with Tulips

NU är det verkligen NYA tag som gäller!
JUL och Nyår är förbi och ett helt nytt odlings och pysselår står framför oss!
idag tänker jag visa hur man lätt gör ett Tulpanträd


ta några fina glasrör ( finns i blomsterhandel eller på nätet)
och linda på en bit ståltråd..

fyll röret med vatten och linda fast det med ståltråden på några grenar.
jag tog lite Ormhassel

skär lite Tulpaner , ca 10cm långa skaft

sätt Tulpanen i röret....

så var Tulpanträdet klart!
Hur lätt som helst.. vattna vid behov...

det går givetvis att göra likadant med andra blommor som iris, påsklilja osv..
man kan ha trädet som ett "Årstidsträd"
och eftersom vintern är rätt så mild har jag redan startat upp rosorna i mitt orangeri.. ni ska snart få se :)
Men ikväll snöar det faktiskt i Maleviken.. riktigt vacker ....
ni som gillar det jag gör kan lätt följa mig på INSTAGRAM där jag heter rosegardenmalevik eller FACEBOOK där jag heter Rose Garden Malevik
kram kram 
Håkan

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar