lördag 7 november 2020

ett bord till JUL ~ a table for Christmas

Hej 
Idag tänkte jag visa hur jag enkelt har gjort om ett gammalt bord med Annie Sloan Chalk Paint...
Denna gång blev det färgen "Emperors Silk".... en riktigt RÖD färg :)

som ni vet är det bara att måla direkt på underlaget med Chalk Paint....
två gånger brukar bli bra...

lite dekor funkar alltid...

bara att limma på...
denna gången gjorde jag det lite enkelt för mig och använde vanlig guldfärg på detaljer..
( annars brukar jag förgylla med bladguld)

sedan vax..
först Annie Sloan "Clear Wax" och lite "Dark Wax" så det blir en patina.....
polera lite när vaxet har torkat, så blir ytan fin....

jag passade även på att göra lite bokstäver med samma färg :)
och röda ljus ....

otroligt mild höst.... ute blommar rosorna fortfarande, men inne börjar julen komma igång :)
ni som undrar var jag köper all material så beställer jag det från Storegården
ni som vill ha mer TIPS och INSPIRATION , så rekommenderar jag gruppen Chalk Paint Lovers FACEBOOK.
och vill ni se mer saker som jag har gjort så klicka HÄR
kram kram 
Håkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar