torsdag 30 juli 2020

Austinrosor i min Rosenträdgård ~ Austin Roses in my Garden


Hej på Er därute bland sommarens alla Blommor... visst är det en underbar tid vi har nu....
tänkte visa lite Austinrosor från min Rosenträdgård...
Jag har rosor från många olika förädlare, men Austinrosorna är speciella, med sina vackra blommor och fina dofter....
ovan Austinrosen "Emily Bronte"...... otroligt vackra blommor med en fantastisk doft, och rosen är helt frisk ( får inga svampsjukdomar). Kan det bli bättre?

ovan en annan favorit... Austinrosen "a Shropshire Lad", en klängros med de mest fantastiska blommor och en fin doft...

den vita rosen är en annan Austinros , "Tranquility", vackra, stora blommor, men doften är tyvärr svag...

här flera andra Austinrosor, den gule "Golden Celebration", den rosa i förgrunden "Geoff Hamilton" och den i övre kanten på bilden "the Generous Gardener"..... 
vackra blommor och fina dofter...

Underbart att riktigt få "frossa" i rosor.... och man vet att det kommer nya hela tiden, bara man vattnar och gödslar ordentligt...

underbart med alla ROSOR...... finns det någon bättre?

här står jag i ett hav med Austinrosen "Olivia Rose Austin".... en mycket bra ros...
ni som gillar det jag gör kan lätt följa mig på INSTAGRAM där jag heter  rosegardenmalevik eller FACEBOOK där jag heter Rose Garden Malevik 
kram kram 
Håkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar