måndag 22 juni 2020

Austin Rosor ~ Austin Roses

Hej På er i den Underbara Sommaren!
Idag har det småregnat lite, det var behövligt...
Rosorna doftar extra mycket när det regnar, helt underbart.
Jag passade på att skära en stor bukett med Austin rosor...
Austin rosor kommer från den Engelske förädlaren David Austin. Han var först med att korsa gammaldags rosor med moderna rosor. På det sättet fick han fram rosor som behöll form, färg och dofter av gammaldags rosor, men blommar kontinuerligt som moderna rosor.

Jag har mest Austin rosor i min Rosen Trädgård. De är härdiga, blommar bra, fina dofter och är oftast mycket friska. Speciellt de nyare rosorna från Austin, är mycket friska.
I buketten ovan finns bla "Royal Jubilee", " Jubilee Celebration", "Eustacia Vye", "Gentle Hermione2, "Emily Bronte", "The Generous Gardener" och "Olivia Rose Austin".
Ni som gillar det jag gör kan lätt följa mig på INSTAGRAM där jag heter rosegardenmalevik eller FACEBOOK där jag heter Rose Garden Malevik.
kram kram 
Håkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar