torsdag 28 februari 2019

gör underbara ÄGG ~ make some vintage eggs


there is a translator to the right ( in web version)
Nu är det full fart med PYSSLANDET igen.. det gäller att inte tappa farten efter JUL :)
senaste dagarna har det varit riktig Vår här i Maleviken, så då blir man allt lite sugen på PÅSK!
FJÄDRAR och ÄGG är lika kul nu som mossan var till Jul....

ofta har man klassiska påskägg liggandes hemma..... 
inte så kul kanske …..såååå

fram med lite FÄRG
jag brukar använda Chalk Paint... eller "kritfärg". för den fäster direkt på allt....

bara att börja måla…..

en del halvor på tork....

fina.... men jag vaxar lite också.. så blir det en hård yta....

sedan är det bara att "leta i sina gömmor"...…

spets kan man aldrig ha för mycket av.....

bara att låta fantasin flöda...
är ex. spetsen för bred.. klipp itu den!

limma på med vanligt hobbylim.....

rosetter av lite tyg…..

och givetvis FJÄDRAR!!

hål i ägget...…. och in med en fjädervippa.....

blir som en liten "primadonna"....

använd gamla kantband till möbler. osv

här lite mindre ägg :)
vanliga ägg som jag tömt på innehållet och limmat på lite dekoration.....
ni som gillar det jag gör kan lätt följa mig på INSTAGRAM där jag heter rosegardenmalevik och FACEBOOK där jag heter Rose Garden Malevik
kram kram 
Håkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar