söndag 11 november 2018

Hyacinter och Ljung ~ Hyacinths and Heather

there is a translator to the right ( in web version)
nu är det perfekt "mellantid" när det finns både ljung och jul :)
idag ska jag visa ett lätt pyssel
1.ta en vanlig lerkruka

2.plantera några Hyacinter och vattna ordentligt

3. täck med mossa ( även upp emellan lökarna)

4. linda fast med tunn grön Myrtentråd

5. klipp till små kvistar av ljungblommor
6. linda fast dessa runt en grövre ståltråd ( använd gärna svart tunn tråd att linda fast ljungen med)

7. linda rätt hårt och böj till "efter behag"

8. fäst ljungen med ex. en nål

här har jag böjt till ett hjärta och även dragit ett spetsband runt

lätt och fint!!
Hoppas ni får PYSSLA riktigt mycket nu i mysmörkret ....
ni som gillar det jag gör kan lätt följa mig på INSTAGRAM där jag heter rosegardenmalevik eller FACEBOOK där jag heter Rose Garden Malevik
kram kram 
Håkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar