lördag 11 augusti 2018

lätt arrangemang i fönstret ~ easy arrangement in the window

there is a translator to the right ( in web version)
HURRA!!!! idag har det regnat riktigt bra..... nu kommer rosorna att sätta fart igen. och dofterna kommer tillbaka när det är lite svalare.....
men ROSOR är ändå för underbara...... även om det blir lite tufft ett tag. så kommer dom igen.. Rosensäsongen är lååååååååååång......
idag ska jag visa ett lätt sätt att gör lite fint i fönstret.....

man behöver lite blomsterrör ( jag köper mina på LJ Design) , rosavtaggare ( om det är rosor) , en kniv och lite BLOMMOR

dra av taggarna med "rosavtaggaren"...  ( eller skär bara bort dom med kniven)

gör långa fina snitt i stjälken ( så den lätt kan dra vatten)

fyll röret med vatten och stick i blommorna ...
jag har en kvist doftande Austinros och en kvist brudslöja..... men alla sorters blommor fungerar givetvis...

fäst sedan lite trådar ovanför fönstret...

fäst rören i trådarna.....
lätt och riktigt fint...
fyll på med vatten vid behov...
ni som gillar det jag gör kan lätt följa mig på INSTAGRAM där jag heter rosegardenmalevik eller FACEBOOK där jag heter Rose Garden Malevik
kram kram 
Håkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar