söndag 9 oktober 2016

Höstens vackraste PUMPA ~ a really beauitful painted Pumpkin

there is a translator to the right
jag målade en stor pumpa med Vintage Paint "dusty green"
( ja den var alltså orange innan)

sedan lämnade jag den till Barbro Gidestrand, min Kära Mor, som är otroligt duktig på att måla...
ni kan se hennes måleri om ni klickar HÄR

ja ni ser..... det blev helt klart Höstens vackraste Pumpa...
hon har målat i akryl färg, så det torkar fort....¨
lite coolt att ta bort den oranga färgen på pumpan, och sedan måla en orange pumpa på..... gillar effekten med "pumpa på pumpa"

jag vaxade med lite "clear wax" så färgerna blir djupare och ytan hållbar.....

och la den på bordet i mitt Orangeri....

visst är den fin?
och man blir riktigt glad när man ser den.

måste även berätta att min Ljungboll blev så populär att även Expressen gjorde ett reportage med den,,,,
ni kan se det HÄR

Hoppas den nya veckan börjar bra för ALLA
Kram kram 
Håkan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar