fredag 9 september 2016

SATURDAY SHOW OFF ~ BloggParty


there is a translator to the right
först målade jag med blått och silver.....
tröttnade på det.....

sedan ljusblått och guld......

när jag tröttnat även på den ljusblå färgen målade jag med "mossgrönt"
här har jag målat med Chalk Paint två gånger.... och sedan målat med guldfärg på alla "detaljer"...

 
jag slipar ytan fin och jämn...
sedan på med wax..... först "clear" och sedan "duttar" jag i lite "dark"...... så det blir en fin patinering..

torka gärna med en trasa på ytan när vaxet har torkat. så blir det en stark, fin yta,.....
rosen är Austinrosen "Abraham Darby"

inte dumt alls......
men nu är det HELG igen.. helt underbart........ 
och här i Maleviken är det riktigt varmt...
men mörkret gör att man kan börja tända ljus....

dags att dra igång Helgens PARTY
FESTEN där ALLA är VÄLKOMNA, med eller utan blogg...
Har du en egen blogg lägger du till den ( klicka på "add your link"). LÄNKA gärna så fler får chansen att komma hit och se alla fina blogar. Låna en bild och LÄNKA eller ta den Färdiga länken till höger på min sida ( högerklicka på html koden under bilden, markera allt, kopiera och klistra in på din egen sida)

vill ni se mer möbler som jag målat, klicka HÄR
( och scrolla nedåt)
och för med INSPRATION

join CHALK PAINT Lovers on Facebook

Nu Mina VÄNNER
LET´S PARTY

kram kram 
Håkan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar