tisdag 9 augusti 2016

förbereder Årets RosenFest ~ preparing for Rose Party

there is a translator to the right
OJ vad det BLÅSER ute...... riktig Sommar storm......
så jag passade på att börja fixa inför Lördagens ROSENFEST
det är bra att ha flera bord som är exakt lika breda och långa.....
här har jag satt två stora slagbord och ett mindre bord på rad... det ska få plats 24 personer runt bordet....
fram med fina "Jaktdukarna" från Ekelunds Wäfveri i Horred....

jag dukar i Orangeriet.....
hmmmmm tänker mig stora Kandelabrar. och massor med rosor....
en ljuskrona som hänger...

massor med Silver behövs.. och givetvis lite gamla Party dekorationer från början av 1900 talet....

massor med is i min stora Jardinere..... och däri Rosè.....

På grund av det kalla och blåsiga vädret just nu...... så har jag lite extrabeslysning på Rosorna i min Odlingstunnel.....
jag vill ju kunna duka med Perfekta ROSOR på lördag......
fortsättning följer....
kram kram 
Håkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar