tisdag 2 december 2014

jag är riktigt nöjd ~ I`m really satisfied

jag kom över en rätt fin Gustaviansk byrå för ett tag sedan.....
men visst är det roligt att pigga upp tillvaron lite :)

så denna gången fick det bli Chalk Paint "Provence"
jag var lite lat och tog inte av beslag eller tejpade kanter..... utan målade rakt över...
vad som är lite häftigt med Chalk Patin är att man kan måla direkt på underlaget utan att slipa eller liknande....

sedan tag jag en "slipduk" och skavde fram den fina mässingen igen...
detta var lätt och mässingen blev fin och putsad...


på några ställen förstärkte jag guldfärgen med lite "guldwax"


sedan vaxade jag med "clear wax" och duttade på lite "dark wax" på vissa ställen.
så den rätta patinan kom fram....
färgen blir mer "levande" om den skiftar lite. ,,, så "dark wax" är ett måste tycker jag

färdigt.
Lätt som en Plätt :)
mitt råd nu i vintertider är. att sitt inte och deppa i mörkret utan börja måla istället.
det är superkul 
färg och all tillbehör hittar du hos duktiga Jessica på butik DAHLIA
och gå gärna med i gruppn
CHALK PAINT Lovers on Facebook
för inspiration
vill ni se mer saker jag gjort kan ni klicka HÄR
kramkram
Håkan

5 kommentarer:

  1. Så vakker den ble! :) Imponert over alt du får til! :) Må si jeg blir veldig inspirert. Jeg har en del gamle furumøbler som jeg har tenkt å bruke chalk paint på. Skal prøve å få bestilt den.

    SvaraRadera
  2. Bonjour,

    J'aime la seconde vie que vous avez donné à ce petit meuble !
    Avec plein de bisous ♡

    SvaraRadera
  3. Du är såå duktig och alltid lika roligt att se dina alster +dina ljuvliga rosor, nästa sommar planerar vi ngr trädgårdsnördar att få besöka ditt paradis om du har öppen visning någon gång givetvis �� Maud

    SvaraRadera