tisdag 2 juni 2020

rosenfrossan kan börja ~ a lot of roses

there is a translator to the right ( in web version)
NU är säsongen verkligen igång..
ikväll skar jag mig en underbar bukett med riktigt väldoftande ROSOR!

jag känner mig alltid så "rik" när rosorna kommer......

än så länge skär jag rosor från växthus, orangeri och som ovan min odlingstunnel...

men väldigt snart börjar det blomma på friland med.
först ut på friland i år blir "Eustacia Vye"

här några rosor som är i buketten..
"Abraham Darby"

"Amour de Morlene"

"Aquarelle"

"Augusta Louise"

"Bering Renaicansse"

"Evelyn"

"Souvenir de la Malmaison"

"Schöne Maid"

fina var och en..... men ändå bättre ihop :)
Hoppas alla har det fint i försommaren trots Corona och annat.
ni som gillar det jag gör kan lätt följa mig på INSTAGRAM där jag heter rosegardenmalevik eller FACEBOOK där jag heter Rose Garden Malevik
kram kram 
Håkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar