onsdag 10 juni 2020

NYA sorter ~ NEW varieties

there is a translator to the right ( in web version)
Hej på er!
Jag har i många år odlat Austinrosor..... dom är super på alla sätt. speciellt det nyare sorterna. Men i år har jag varit på jakt efter lite mer "udda" sorter.. alltid kul att pröva lite nytt.....
Dessa sorter odlar jag först i växthus. så jag fort får se hur de blir ... Tålamod är TRIST!
Ovan lite "Ragazza" rosor från NIRP.....

klassisk snittros ...... verkar inte dum alls....

en riktigt "fluffig" sort... "Nouchette" från rosenförädlaren Ducher..
Riktigt vacker med fin stark doft... akn bli en favorit...

jag gillar verkligen rosor som är "fluffiga"

Nu börjar det komma rätt mycket rosor på friland också... 
igår kväll skar jag mig två härliga buketter...
Det är mest Austin, "Abraham Darby", "Eglantyne" och "Spirit of Freedom"
Hoppas alla har det fint i sommarvärmen
ni som gillar det jag gör kan lätt följa mig på INSTAGRAM där jag heter rosegardenmalevik eller FACEBOOK där jag heter Rose Garden Malevik
kram kram 
Håkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar