tisdag 12 maj 2020

Nyskurna ROSOR ~ fresh ROSES

there is a translator to the right ( in web version)
UNDERBART nu.... när mina ROSOR börjar att komma på bred front...
fått en del frågor hur jag kan ha rosor redan nu? men det är så lätt att jag odlar ROSOR i mina växthus istället för grönsaker :)
Jag har en odlingtunnel, ett varmväxthus och ett Oramgeri. alla fyllda med underbara, väldoftande rosor.....
ovan en nykomling. "Prince Jardinere".....inte dum alls..

vackert, blek rosa och en fantastisk doft...

vill även visa mitt senaste "kap". en gammal champagnekylare från 30 talet..
den är gjord i mässing och pläterad...
tänk om man kunde se hur roligt alla har haft det som druckit champagne ur just denna :)

jag kommer säkert kyla champagne i den någon dag, men tycker även den passar perfekt för ROSOR!

Nyskördade från mitt varmväxthus... 

det är lite kylslagen vår i år.. men mycket SOL!
ni som gillar det jag gör kan lätt följa mig på INSTAGRAM där jag heter rosegardenmalevik eller FACEBOOK där jag heter Rose Garden Malevik
kram kram
Håkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar