söndag 3 november 2019

patinera krukor ~ patinate pots

there is a translator to the right ( in web version)
jag köpte några lerkrukor..... fina, men de så så "nya" ut :)
så först måla de jag ett lager med JDL "delightful plum" ( kritfärg)

och sedan ett lager med "antique rose"

en schablon med "franska liljan"

färdiga .... men de ser fortfarande väääldigt nya ut

en stålborste och en liten fönsterskrapa ändrade snabbt på det :)

sedan lite vax,,,
först lite "dark wax" och sedan "clear Wax"....
så får man en riktigt hård yta...

i med säsongens blommor.....
blev rätt fint :)

hoppas ALLA har det fint och snart, snart "får" man väl börja JULPYNTA?
ni som gillar det jag gör kan lätt följa mig på INSTAGRAM där jag heter rosegardenmalevik eller FACEBOOK där jag heter Rose Garden Malevik
kram kram 
Håkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar