lördag 15 juni 2019

Rosor på nätet och nya sorter ~ buying roses online and some new varieties

there is a translator to the right ( in web version)
Jag har provat en ny sak, som jag aldrig testat innan...
Jag beställde krukade rosor direkt från David Austin i England.
Klickade hem dom på måndag och på torsdag kom dom ( lite lurigt med DHL, men Ulrika jobbade hemma och tog emot dom).
När jag öppnade lådorna blev jag positivt överraskad...

otroligt fina plantor i knopp eller full blom.
Helt otroligt.. och frakten kostade bara 16pund för 15! plantor.....

detta är verkligen något jag kan rekommendera, och framförallt så får man friska nya sorter.
inte de gamla sorterna som finns på våra plantskolor

ex. på ros som kom "Emily Bronte"

appropå nya rosor, så blommor både "Eustacia Vye" och "Gabriel Oak" fint nu...

och dofterna är otroliga.... riktigt stark fruktig på båda sorterna.
jag skar en bukett och hållbarheten i vas var mycket bra...
Hoppas sommaren kommit igång för Alla nu
ni som gillar det jag gör, kan lätt följa mig på INSTAGRAM där jag heter rosegardenmalevik eller FACEBOOK där jag heter Rose Garden Malevik
kram kram 
Håkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar