måndag 19 mars 2018

Blommor och Påskägg ~ Flowers and Eggs for Easter

there is a translator to the right ( in web version)
underbar tid det är nu.. massor med BLOMMOR och PYSSEL.....

bara fantasin sätter gränser på vad man kan skapa....


här ett gammalt vanligt pappersägg som jag målat med Chalk Paint ( kritfärg)
ni kan se hur jag målar mina ägg HÄR
sedan har jag limmat på lite möbel kantband.....

några gamla dukar från loppis.
man MÅSTE verkligen alltid ha lie spets hemma :)

jag tog dukarna och "knep ihop dom på mitten" , så dom blev lite som en blomma..

drog runt en ståltråd över "knipet"

gjorde hål i ägget och stack ner ståltråden ( fäste den på insidan av locket).
ni som vill se mer PÅSKPYSSEL kan klicka HÄR och scrolla nedåt..
ni som gillar det jag gör kan lätt följa mig på INSTAGRAM där jag heter rosegardenmalevik
eller FACEBOOK där jag heter Rose Garden Malevik
kram kram 
Håkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar