lördag 23 september 2017

lite fräck makeover ~ cool makeover

there is a translator to the right
jag köpte denna byrån... rätt tråkig och skadad i fanéren....

efter lite pyssel så g den ut såhär..
jag ska nu visa hur jag gjorde........

målade på med kritfärg ( som fäster direkt på alla material)
med JDL "french beige"
färg och annat material köper jag HÄR

två lager så det täcker...

lådorna valde vi att lägga decoupage på...
rätt lätt... man lägger först på ett lim....
och sedan något tunt papper... här tunna servetter..

finklipper kanterna...

sedan ett lager lim ovanpå...

limmet.....

sedan var det dags för vaxning.
först "clear wax" och sedan lite "dark".... i kanter och springor..
så det blir fin "patina"

på bilden ovan ser ni hur jag "duttat" in lite "dark wax"..... 

lite putsning efter vaxet så det blir en blank hård yta.....

i med lådorna.

lite rosor och ljus..... klart 
visst blev det en viss skillnad :)
appropå rosor så blommar det riktigt fint i trädgården nu.
helt otroligt... dom ger liksom aldrig upp.......
ni som gillar det jag gör

 kan lätt följa mig på
där jag heter rosegardenmalevik

eller Facebook
där jag heter 

kram kram 
Håkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar