måndag 26 juni 2017

FROSSA i ROSOR ~ a LOT of ROSES

there is a translator to the right
ja nu börjar den STORA ROSENFROSSAN :)
ROSOR i tusentals överallt ...

väldoftande "Royal Jubilee"

ikväll tog jag en riktigt stor urna....

fyllde den med oasis... som jag sedan dränkte in med vatten....

skar en hel del rosor.....
här "Augusta Louise"...
och började sticka ner kvistarna i den böta oasisen...

lite fint blir det allt... och om ni bara visste vad det doftar gott...

och fortsatte tills jag blev nöjd...
lätt att vattna också.....
detta funkar givetvis med mindre urnor och andra blommor... ett mycket lätt och effektfullt sätt att arrangera blommor på...

jag hade bla i den riktigt STORA Austinrosen "Brother Cadfael"

en en nykomling i trädgården i år ... väldoftande "Irina".
alldeles kritvit.....
om ni vill besöka Maleviks Rosenträdgård i sommar så klicka HÄR
hoppas veckan börjar bra för ALLA
och ni som gillar det jag gör
 kan lätt följa mig på
där jag heter rosegardenmalevik
eller Facebook
där jag heter 
kram kram 
Håkan

4 kommentarer:

  1. Åh så vanvittigt smukt. Kan næsten fornemme duften gennem billederne.
    Tusinde tak for skønne billeder

    Klem Lone

    SvaraRadera
  2. It must smell wonderful they are so pretty
    nice to see

    SvaraRadera
  3. wunderschöne ROSEN
    ich liebe die einfach;,,,
    ich meine die ROSEN,,,ggggg

    wünsche noch einen schönen ABEND
    bis bald die BIRGIT aus TIROL

    SvaraRadera