tisdag 14 mars 2017

Göra PÅSKÄGG ~ make some Beautiful eggs for Easter

there is a translator to the right
NU är det verkligen tid att PÅSKPYSSLA mer.....
Milt i luften idag, nu är verkligen VÅREN nära....

ofta har vi massor med gamla "fula" påskägg liggandes.....

bara att ta fram färg och måla över.
jag använder "Chalk Paint", kritfärg som fäster direkt på alla material
jag köper min färg HÄR

ofta räcker det med bara ett lager färg....

låt torka...

och sedan lite wax. så det blir en "finnish" .....

fina... men lite till behövs allt :)

bara att leta i gömmorna......

spets funkar alltid.....

är den för bred, så klipper man bara itu den.....

en bit på varje halva....

rosetter......

fjädrar......

bara fantasin sätter gränser......

man blir GLAD av lite färg nu...

men visst blir man GLAD av PÅSKPYSSEL :)
De fina Fjädrarna har jag köpt HÄR
Skrivbordet är också målat med Chalk Paint..
vill ni se hur mycket man kan göra med Chalk Paint, 
så klicka  HÄR och scrolla sedan bara nedåt....

här lite mindre ägg..
ni kan se hur jag gjort dom HÄR

Du kan lätt följa mig på.....
där jag heter rosegardenmalevik
eller Facebook
där jag heter 

kram kram 
Håkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar