lördag 14 januari 2017

Mitt Tulpanträd ~ my Tuliptree

there is a translator to the right
NU i dessa Tulpantider kan man låta fantasin flöda....
några glasrör ( finns i blomsterhandeln och på nätet) och ståltråd...

vira tråden runt röret...fyll nästan upp med vatten och vira fast det på en gren ( jag valde lite grenar av Ormhassel)


i med en Tulpan, ca 10cm lång...

så blir det såhär..

så... klart :)
grenarna står i en gammal Champagnekylare....
fyll på vatten i rören vid behov.....
när blommorna vissnat är det bara att köpa en ny bunt med Tulpaner eller andra blommor... lite längre fram kan man tex ha Påskliljor....

idag har jag varit ute i flera timmar och arbetat i Trädgården, det är riktigt milt och ingen tjäle.....
Tänk... NU går vi med raska steg på den Underbara VÅREN
ni som gillar det jag gör, kan lätt följa mig på 
där heter jag rosegardenmalevik
eller Facebook
där jag heter Rose Garden Malevik
kram kram 
Håkan

2 kommentarer:

  1. You have some great flowers and fun ideas on your blog. You should link up with some flower and photo link-ups. I have a list of them on my blog, if you want to have a look :)

    SvaraRadera