lördag 5 november 2016

Vacker Pappersstjärna ~ a STAR made of Paper

there is a translator to the right
idag tänkte jag visa hur man lätt gör Julens finaste STJÄRNA
riv ut bladen ur en gammal koralbok, läsebok eller liknande...
rulla sidorna till strutar och limma dom...
jag använder både limstift ( går snabbare) och vanligt flytande lim...

limma ihop strutarna två och två..... 
använd vanligt hobbylim

sätt gärna ihop de nylimmade strutarna med klädnypor tills de torkat....
limma sedan ihop "tvåparen" med varandra så de blir "fyrpar"...

limma sedan ihop "fyrparen" med varandra....

när Stjärnan är hel så limma på en bit kartong på baksidan..... som ger stadga åt Stjärnan....

limma på något vackert på framsidan. ex ett gammalt bokmärke...
fäst ett snöre upptill och häng upp den Färdiga Stjärnan...

otroligt enkelt och i princip Gratis....

Alla Helgona Helg nu...
och busväder ute.......
läge att duka vackert och bara myyyyyyyysa
ni som gillar det jag gör, kan lätt följa mig på
där heter jag rosegardenmalevik

eller på Facebook
där jag heter Rose Garden Malevik
kram kram 
Håkan

3 kommentarer:

  1. Här får man så mycket inspiration.Tack för alla fina beskrivningar.
    Ha en fin Alla Helgonsdag /Marika

    SvaraRadera
  2. Tänk så mycket fint man kan tillverka. Fortsätt inspirera, för rätt som det är så lyckas man kanske själv att göra något vackert.

    SvaraRadera
  3. Bra pysselidé! Passar ju vilken tid som helst på året.
    Fin blogg.

    SvaraRadera