onsdag 9 november 2016

lite "snöiga hyacinter" ~ some "snowy" hyacinths


 
there is a translator to the right
idag ska jag visa Julens absolut enklaste JULPYSSEL
ta en hycint ( finns massor i handeln nu) och dränk in den ordentligt i vatten..
sätt sedan krukan i en plastpåse.... fyll på med lite vatten ( som den kan ha och drick efterhand)
klipp av påsen vid krukkanten och dra en ståltråd runt, så inget vatten kan rinna ut...

 
placera alltihop i en fin glasburk....och fyll på med konstsnö runt.... ( finns i blomsterhandel eller pysselbutiker)

färdigt :)

vintern har kommit tidigt i år...... ingen snö utomhus än, men rätt kallt.
men nu har jag lite snö inomhus i alla fall :)

många väntar till första advent med sina stjärnor.. men jag brukar "smygstarta" lite med några redan nu..... man blir så glad ,,,,,,
och det är allt lite mysigt...
ni som gillar det jag gör, kan lätt följa mig på 
där heter jag rosegardenmalevik
kram kram 
Håkan

2 kommentarer:

  1. Helt underbart jularrangemang! Inte för "juligt" så här tidigt utan alldeles lagom!

    SvaraRadera
  2. Adventsstjärnorna i fönstret är såå fina köptes var????
    Måste ju matcha de snygga hyacintburkarna!!!

    SvaraRadera