torsdag 24 november 2016

JULPYSSEL med pepparkakor ~ I made a garland od gingerbread

there is a translator to the right
mörkt och lite småkyligt... då blir man verkligen sugen på att PYSSLA lite
tja. "man tager vad man haver"...
jag klippte till en rund ring av kartong
sedan började jag limma på pepparkakor. med vanligt hobbylim

jag fick "skarva" lite med sista kakan....

sedan ett lager till.....

 
trädde i ett band....men saknas det inte något?
jo "snö" :)
jag sprayade på lite hårspray på kakorna och hällde sedan tunt med florsocker på.....
Hårsprayen gör att det blir klibbigt och sockret fäster bra.....

Färdig...... 

Fin ända fram till Jul.
men bör kanske inte ätas :)
ni som gillar det jag gör, kan lätt följa mig på 
där heter jag rosegardenmalevik
eller
där jag heter Rose Garden Malevik
kram kram 
Håkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar