måndag 28 november 2016

Hur man lätt gör en vacker bordsgran ~ I made a christmas tree for the table

there is a translator to the right
Äntligen kan man göra pyssel med Thuja grenar...
ta en "kon" av oasis...
( jag köper mina hos LJ Design )
ställ den på något så det blir lätt att arbeta med den.....

klipp massor av små kvistar av ex Thuja häcken...
börja sätta in kvistarna nedtill på konen och fortsätt uppåt....

fortsätt och fortsätt...

tills du har fått ihop den "gran"...
nu kan det vara läge att "vattna granen"...
dränk in hela granen i vatten... oasisen håller kvar fuktigheten....

kanske en lite toppstjärna....

och kulor......

här har jag satt granen på ett gammalt kakfat på fot och även lagt i en liten ljusslinga med ledbelysning...
( miniljusslinga som är batteridriven, finns i de flesta varuhus)

tja.. visst blev det rätt gulligt :)
förvarar du den svalt, så håller den i flera veckor.....
ni som gillar det jag gör
kan lätt följa mig på 
där heter jag rosegardenmalevik
där jag heter 
Hoppas veckan börjar bra för ALLA
kram kram 
Håkan

7 kommentarer:

  1. I had to take some time off blogging, and now I cannot find the blog party on Saturdays. Did that go away? No more Saturday Show Off? I am sad if that is so. Always such wonderful photos are shared here.

    SvaraRadera
  2. Den här tänkte jag göra i dagarna - men man ska inte ställa oasisen i vatten innan man börjar?

    SvaraRadera