söndag 27 november 2016

Gör en Mini Vinter ~ I made some "winter craft"


there is a translator to the right
Snålblåst ute. men ingen direkt vinter.
då får man göra en "minivinter" inomhus.
först tog jag lite små torra kvistar ( som ska bli träd) , penslade på hobbylim och doppade i konstgjord snö....

sedan en passande glasburk , med lite mossa i botten...
därpå en liten batteridriven led slinga och sedan konstgjord snö

i med "själva huvudpersonen". en liten Ängel, träd och lite lite mer snö....

på med en gammal spetsduk och ett sidenband runt....
visst blev den fin :)

här är mitt vardagsrum innan.....
helt ok med 3-stavs lackad ek.....

men jag gillar detta bättre :)
Tarkett, Vintage, "Copenhagen...... riktigt ljust och vackert blev det....

idag lyste solen in så vackert...
och ja,, jag gillar verkligen mitt nya golv.....

och det har även varit Första Advent... lite mysigt
Om ni vill se hur jag gjort Advents stakarna, så klicka bara HÄR
kram kram 
Håkan

3 kommentarer:

  1. Très belle photo, bonne nuit, Patricia

    SvaraRadera
  2. Kanonfin vinter i burken :) En ide som jag skall utveckla till nästa helgs julmarknad med julpyssel som workshop.

    SvaraRadera
  3. Hur har du gjort med golvet, lagt nytt eller? Så snyggt :)
    //Birgitta

    SvaraRadera