söndag 6 november 2016

en STOR STRUT gjord av mossa ~ a giant "cone" made of moss

there is a translator to the right
nu när det är kallt och blåsigt ute är det helt underbart att få vara inne och PYSSLA
jag tog ett stycke fyrkantigt hönsnät.....
detta är ca 70x70cm, men man kan givetvis göra mindre.....

la mossa på hälften och vek ihop som en "våffla"...

"sydde" ihop den med ståltråd....

vek ihop den en gång till.... och "sydde" även här....

en liten "upphängning" i toppen...

sedan är det bara att "trycka" på den så blir det en strut.....

forma den så det blir jämt och fint....

sedan klädde jag lite mossa på insidan upptill.,,,,,
här går det bra att bara "sy" lite upp och ner mellan mossan med myrtentråd...

 
FÄRDIG :)
i med en avklippt plastpåse ( så den inte läcker) och lite jord i påsen...

plantera "efter behag" :)
denna är ca1m lång så det passar med STORA blommor.... gör man en mindre kanske det blir finare med ex hyacinter eller ljung...

i min blev det blommande Amaryllis och lite vitmossa på jorden...
häng den gärna i fönstret så håller den längre när det är svalare....

här kan se hur fint Hyacinterna blommar i mosskrukorna jag gjorde för ett tag sedan....
ni kan se hur jag gjorde krukorna HÄR
följ mig gärna på INSTAGRAM
där heter jag rosegardenmalevik
eller FACEBOOK
där jag heter Rose Garden Malevik
Kram Kram 
Håkan

1 kommentar: