måndag 14 november 2016

dekorera med granris ~ decorate with fir twigs


there is a translator to the right
tänk på sommaren ser man inte ens att det finns granar....
men NU..... nu är dom riktigt fina och går att använda till det mesta :)
granris hör julen till...

såhär ser det ut innan...

 
lite Mossbollar., som ni kan se hur jag gjort HÄR
lite Amaryllisbollar, som ni kan se hur jag gjort HÄR
och en härlig Mosstrut, som ni kan se hur jag gjort HÄR

jag har spänner en ståltråd ovanför ett fönsterparti i Orangeriet.....

i där binder jag riset med tunn grön tråd....

inåt från båda håll....

så att riset möts i mitten,,,,,,, i en liten extra "buske"

färdigt.. rätt lätt och ger fin julstämning.
speciellt när det är väldigt GRÖNT ute :)

samma fönster på kvällen med levande ljus.....

Många tycker om mina julstjärnor..
här kommer en bild till...
och ni som vill, kan följa mig enkelt på 

där heter jag rosegardenmalevik
eller 
där jag heter Rose Garden Malevik

Hoppas veckan har börjat bra för ALLA
kram kram 
Håkan

2 kommentarer:

  1. Väldigt fint, men har jag missat något? Granris barrar ju efter bara några dagar utan vatten! / Siv

    SvaraRadera