måndag 17 oktober 2016

PUMPA SPECIAL ~ Decorate Your Pumpkins

there is a translator to the right
NU är det snart HALLOWEEN, så idag är det PUMPA SPECAIL här på bloggen.....
först vill jag visa hur man gör DECOUPAGE på pumpor...
jag målade några pumpor med beige vattenburen färg.

jag använde Vintage Paint ( kritfärg) "French Beige"...
detta är en kritfärg som fäster på ALLT

sedan "delar" man på servetter som man gillar mönstret på....
ta bara det översta riktigt tunna skiktet.....

pensla på Decoupagelim ( utspätt trälim)
och börja lägg på servetten....

lite pilligt när det är runda saker..
men det är bara att "klippa och klistra" :)

justera vid kanter mm

snart färdiga....

ett lager med lim till ... utanpå.....

ytan blir stenhård. lite som lackad..

otroligt lätt och dekorativt.....

dessa dessa mindre pumpor har jag också målat med Vintage Paint...

på med lim....
och börja strö på glitter......

riktiga GLAMOUR PUMPOR....

En handmålad pumpa.
ni kan se hur den är gjord  HÄR

Pumpor med "Vintage Look"
ni kan se hur dessa är gjorda HÄR

pumpor, ramar och krukor målade med guldfärg....

Pumpa förgylld med Bladguld...
lite pilligt, men otroligt fint.
ni kan se hur jag gjort HÄR

"Moromors Pumpor"...
målade med Vintage Paint och en liten spetsduk...

VIT dukning med Pumpor....

ja dessa gillar jag.....

mer Pumpor målade med Vintage Paint....
Hoppas veckan börjat bra för ALLA
och 
LYCKA TILL med Era PUMPOR

ni som gillar det jag gör man lätt följa mig på
där heter jag  rosegardenmalevik

eller FACEBOOK

kram kram 
Håkan

2 kommentarer: