söndag 16 oktober 2016

gör om dina gamla papplådor ~ makeover with paper boxes

there is a translator to the right
många av oss har fått presenter i fina boxar.....
eller så har man bara köpt en pappers box för att " den var då fin"....
dom står i ett hörn och används inte, men man vill inte gärna slänga dom....
mitt tips är MÅLA dom!!!
den första målade jag i Vintage Paint " Antique Rose"...


dom två andra i "Faded Rose" och "French Lavender"......

jag behöll motivet på ovansidan, men strök på ett tunt lager med färg..... med en trasa...

sedan på med det nya waxet "Pearl".....
hur cool som helst... ger en skimrande yta...
jag har köpt mitt wax på PRESENTPROFFSEN

sedan vaxade jag med "pearl" ( som är genomskinlig) och strök på lite "dark" wax, så det blev en viss patinering.....

visst blev om lite fina :)

är det inget mönster på dina kartonger kan du alltid limma på lite Decoupage ( först lim, typ utspätt trälim, sedan överskiktet på en vacker servett, sedan ett lager lim till)

ni som vill ha mer INSPIRATION


Hoppas veckan kommer att blir bra för ALLA
och missa inte morgondagens inlägg. då blir det PUMPA SPECIAL...
kram kram 
Håkan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar