måndag 31 oktober 2016

gör en "mosstårta" ~ a cake made of moss

there is a translator to the right
"vintertiden" är här... det mörknar redan kl 17.
men det är samtidigt högsäsong för PYSSEL :)
jag är en stor Älskare av Princesstårta.
jag ska visa hur ni gör en med hyacinter och mossa...
jag köpte fyra fina hyacinter ( finns i butikerna nu)
sedan lade jag två stycken runda  "kakbottnar" av oasis på varandra 
(jag har köpt mina på LJ Design )

jag skar ut en fyrkant som passade blommorna.
och fram med fin, grön mossa......

vattna och sedan ner med blommorna i hålet .. börja sedan lägga på "marsipanen"  ( mossan)

jag lindade fast mossan med tunn, grön Myrtentråd...

Så lätt... och så fint :)

vattna "tårtan" lite då och då..... så slår blommorna ut och mossan håller sig fräsch...
ett vitt band passar bra.. för Hyacinterna är VITA......

ni som gillar det jag gör..
kan lätt förlja mig på INSTAGRAM
där heter jag rosegardenmalevik
Hoppas veckan börjar bra för ALLA
kram kram 
Håkan

3 kommentarer:

  1. Så dekorativt och vackert!
    Ha en fin dag!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Superfint! Tror du den håller att ha ute?

    SvaraRadera
  3. Ahh det var fint ! En sånn mosterta vil jeg prøve på også ! God helg !

    SvaraRadera