fredag 23 september 2016

SATURDAY SHOW OFF ~ BloggParty

there is a translator to the right
ja nu har jag verkligen kommit igång och måla igen.....
nytt för i år är att jag mest kommer att måla med färg från "Jeanne d'Arc Living"
det är också en kritfärg och systemet är uppbyggt på samma sätt...
enda skillanden är att färgerna är lite "softare"... mer nordiska än Annie Sloan...
härhar jag målat en vanlig zinklåda ..... först med den lite mörkare "Delightful Plum"
och sedan med "Antique Rose"...... 
hmmmmm namnen är underbara :)

en kant....

och blomma i som dekoration....

sedan är det bara att "patinera" som man vill...

nu ser ni hur den undre, mörkare färgen framträder snyggt vid slipningen...
jag satte tillbaka de grova repen ....

sedan på med Wax

man vaxar först med det ljusa vaxet..... sedan kan man "dutta" i med mörkare vax på vissa ställen....
jag vaxade repen lite med....
visst blev den cool :)

så i med lite blommor.....
cyklamen är fint nu....

jag tror att jag kommer att gå åt lite mer "vintage" stil i höst.
lite mer slitet...

lite fler Madonnor.....
ja det är verkligen kul att "förnya" sig lite hela tiden...
jag köper min Vintage färg på Presentproffsen
men jag ska inte bara prata om målning, det är Helg också. och då ska vi givetvis ha lite PARTY med
Festen där ALLA är VÄLKOMNA, med eller utan Blogg

Har Du en egen blogg lägger du till den ( klicka på "add your link"). LÄNKA gärna så fler får chansen att komma hit och se alla fina bloggar. Låna gärna en bild och LÄNKA eller ta den Färdiga länken till höger på min sida ( högerklicka på html koden under bilden, markera allt, kopiera och klistra in på din egen sida)
ni som gillar Jeanne d'Arc Living
nu finns det en grupp på facebook, där man kan utbyta idéer


Och Nu Mina Kära VÄNNER
LET´S PARTY
Festen som pågår hela veckan
kram kram 
Håkan


6 kommentarer:

  1. Un'idea meravigliosa!
    Ciao:)
    Luci@

    SvaraRadera
  2. Hej Håkan!
    Intressant tips, och kul att du visar med bild och ord hur man kan fixa till det.
    TREVLIG HELG!
    hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  3. Lovely planter and dining room decor ... thanks for sharing!

    SvaraRadera
  4. The box with flowers is sooo pretty ♥

    summerdaisycottage.blogspot.com

    SvaraRadera
  5. sympa la jardinière
    et la couleur de cyclamen
    merci pour l'hébergement
    bisous

    SvaraRadera
  6. Så fiint!! måste försöka mig på att måla lite :)

    SvaraRadera