tisdag 27 september 2016

ny makeover och mina DAMER ~ a a new makeover and my Ladies...

there is a translator to the right
idag tänkte jag visa en ny makeover....
en plåtspann som jag först målade med "Delightful Plum". alltså lite mörkt.
och sedan "Antique Rose".....


sedan målade jag lite på "ornamenten". med "French Lavender".....

visst blev den söt?
men eftersom jag inte gillar SÖTA saker.....

gick jag på den med skrapa och sandpapper.....
sedan lite "clear" and pyttelite "dark" wax....

så hade jag fått en riktig "Vintage" spann...

passade fint med lite Gladiolius i.....

just det ja,,,,,, 
jag har funnit en ny DAM.....
jo och jag tänker bryta upp mitt parkettgolv och lägga in hela längder av vitt plank på golvet.. vad tror ni om det?

Damen till höger är ny i min lilla Dam samling.....
kram kram 
Håkan


1 kommentar:

  1. Smukke og flotte krukker du dekorere.
    Hvis du skal bruge dem udendørs er min erfaring at du ikke skal komme voks på.
    Så ryger malingen af. Har prøvet det en del gange og så bliver det en ommer;(

    Rigtig smuk dag
    Charlotte

    SvaraRadera