måndag 15 augusti 2016

ROSENFESTEN ~ The BIG Rose Party

There is a translator to the right
Förlåt att jag inte har uppdaterat bloggen på några dagar....
RosenFesten tog lite ork... och så kom det lite annat emellan :)
hursom.... kommer ni ihåg dom bruna bakformarna som jag hade målat vita?
när färgen torkat limmade jag på lite spets runtom.
så vips hade jag fina "formar" att arrangera blommor i...
jag skar sedan itu gröna oasis block.....

vätte dom ordentligt i vatten  ( så dom sjunker av sig själva)......
sedan är det bara att börja sätta i blommor......
snitta stjälken och stick den så djupt som möjligt i oasisen.....¨
använd gärna varmt vatten...... ( så doftar rosen underbart)

jag gjorde ett antal sådana här "lådor"
och ställde i mitten på bordet......
här tre rosa.....

gula,,,,, blandade....

det ser nästan ut som blommorna växer upp ur bordet.......

underbara dofter, färger........ 

visst är det fint :)

linneservtterna vek jag lite fint och band en bred spets omkring....
sedan stack jag in en ros......

här är dukningen nästan klar...... Puh.......
mer bilder från själva Festen kommer imorgon...
och vill ni se mer från själva förberedelserna....titta på iläggen innan....
kram kram 
Håkan

2 kommentarer: