torsdag 14 juli 2016

var är SOMMAREN? ~ where is SUMMER?

there is a translator to the right
ja nu har det äntligen slutat regna.... men det är riktigt svalt ute....

rosorna tar stryk av att det inte torkar upp mellan regnen.....
här "Spirit of Freedom"..... ni ser att den är lite "luggsliten"

jag får gå länge i trädgården bara för att kunna få ihop EN bukett just nu.
hmmmmmm detta har jag aldrig varit med om i mitten av Juli....

här en gammal trist pappersask jag hade liggande, som jag har klätt med gammalt tidnings papper och spets....
jag tog pappret och spryade på lim... sedan lade jag på det försiktigt.....
spetsen klippte jag bara till och limmade på med vanligt "allround" lim..

den kan man alltid fylla med ROSOR :)

SOLEN.... den lilla rackaren vågade sig fram en liten stund ikväll...
annars har det mest känts som höst idag....

men skulle det inte bli VARMARE med klimatuppvärmningen?

jaja. jag ska inte klaga....
i Maj så var det FÖR varmt och torrt...
snart, snart så är det LAGOM :)
det är tur att jag bara har rosor som "remonterar" ( alltså blommar om och om igen) så. bara solen och värmen kommer.. så är det full fart här i Rosenträdgården igen :)
kram kram 
Håkan

2 kommentarer:

  1. Vi er visst mange som venter på solen og skikkelig sommervær! Vi får håpe den kommer snart! Flotte roser tross litt regnskader. Hilsen Anne-Kristin

    SvaraRadera
  2. This rose is beutiful ... is it JAMES GALWAY♥ - Austin ???? IvG

    SvaraRadera