torsdag 7 juli 2016

hur man använder oasis ~ some tips working with floral foam

There is a translator to the right
jag använder ofta oasis ( grön som går att väta) till mina blomster arrangemang
bara att att ta någon trevlig skål och lägga i riktigt våt oasis i....
( oasisen ska vara så våt att den sjunker av sig själv i vatten)
sedan är det bara att "snedskära" stjälkarna ( så de lätt suger vatten) och börja sätta i kvistarna....

denna uppsättning kanske var lite lite "överdriven".... men ni förstår säkert principen?

det går bra att använda olika sorters blommor...... jag använder med ROSOR för att jag har mycket av dom :)

här en liten "cupcake" med våt oasis......

fint att sätta i en eller flera blommor i........
dessa står riktigt länga och brukar bli succé på bjudningen :)

här har jag satt i fler blommor i samma "cupcake"....

här en oasis formad som en boll......

och här oasis format som ett hjärta.....
principen är densamma, det är bara att låta fantasin flöda :)
jag köper min oasis från Lj Design
dom har mycket att välja på...

idag har SOLEN strålat över Maleviken......det gjorde både mig och rosorna glada...
jag för nu räcker det med REGN..... hmmmmm det är svårt att vara riktigt riktigt nöjd :)
kram kram 
Håkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar